Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jako sci fi celkem průměr. Jako popis reality přehnaný výmysl.

0 0
možnosti

Jo české pojišťovny jsou super, před odletem člověk jim písemně doručí , veškeré papiry, smlouvy, komerční pojištění atd ... Po dvou letech se vrátí a pojišťovna dopis, že chce zaplatit za dva roky pojištění + prodlení samozřejmě :D no jo prej tam chyběl jejich formulář a zpětně to nejde :D

0 0
možnosti

Při odjezdu z republiky není potřeba doručovat všechny smlouvy, ale jen a pouze prohlášení o dlouhodobém opuštění republiky a kartičku pojišťěnce. Zase to vyplívá ze zákona o zdravotním pojištění. Bohužel to nejde udělat zpětně a nic ten papír nenahrazuje.

Pokud to neuděláte, tak jde se odhlásit ze zdravotního pojištění pokud prokážete, že jste posledních 6 měsíců nebyl v ČR a platíte pojištění jinde. Ale pak musíte do toho datumu pojištění doplatit.

0 0
možnosti

J93a76n 37F22i34l69o

14. 10. 2021 11:06

Existuje plno spekulantov co ziju v zahranici, neplatia v CR ziadne poistne, potrebuju nejaky drahy zakrok a tak si zmyslia, ze pridu, zaplatia jeden mesiac a budu mat zakrok zadarmo.

3 0
možnosti

Muzete napsat jak si to predstavujete?

0 1
možnosti

Lpění českých úřadů na "papíru s razítkem" nebo na "kartičce" je v digitální době r. 2021 totální úlet...

1 2
možnosti

a já myslel, že ve lhaní už Babiše nikdy nikdo nepřekoná. A von posledních pár týdnů Vovčáček, ale to byl všechno jen slabý odvar, protože Burgerová, to je úplně jiný level ;-D

2 6
možnosti

J50a62n 62M88a59r60e10k

13. 10. 2021 18:24

Jsem kanadský občan, žiji v Kanadě 53 let, pojištění mám v Kanadě, ale pokud mi to paní prasečí chřipka, ptačí chřipka, pánové virus bláznivé krávy a Covid 19 dovolí, létám do Čech každé dva roky. Také musím řešit všelijaké ouřední blboviny, ale nemůžu si na nějakou byrokracii v Čechách stěžovat. Spíš mně zaráží byrokracie v Kanadě. Před pár lety, kdy Česká republika vyžadovala pro Kanadany vstupní víza jsme ještě měli kanadské i české pasy. Čili žádných víz netřeba. Na letišti ve Vancouveru nás nechtěli pustit do letadla, pokud neprokážeme, že máme česká vstupní víza. 'Víz netřeba, máme české pasy', zahlaholil jsem. V pořádku, ukažte nám ty pasy. Můj pas nesl mé jméno Jan Marek. V pořádku. Jenže moje manželka tam měla jméno MARKOVÁ, čili jméno, které nebylo stejné jako její jméno Marek v pase kanadském. Trvalo nám to dvě hodiny, nž nás do letadla (Několik málo minut před odletem) pustili. K vůli těm jménům tam zavolali několik jazykozpytců, odborníků na slovanské jazyky. Byrokracie je všude na světě. Mně spíš blog milé paní, nebo slečny, nebo jak to ráčí mít doma zařízeno, připadá jako jazykový exhibicionismus, než opravdový zoufalý výkřik navrátilky.

8 2
možnosti

To se mi jeví zvláštní. Jinak moc nechápu člověka, co se plánovaně vrací do republiky a podobné věci si nezajistí předem.

Ale v Ostravě chování uřednic chápu, mají velké zkušenosti s návraty rómů z Anglie a tudíž předsudky k odbarvenejm blondýnkám. A bohužel také spoustu zkušeností s podvody.

Předpokládám, že důvod návratu je využít levné zdravotní péče v ČR kolem porodu.

6 1
možnosti

Budete se divit, ale právě paní z Ostravského úřadu Hutnické pojišťovny byla velmi vstřícná, kdežto paní z nejmenovaného středočeského města byla neoblomná. I když jsem blondýna, paní z Ostravy byla velmi milá, ale k nepřízpusobivé části občanů nepatřím. Proto jsem v Česku trvala na jménu Seifert bez ová a tím jsem si při vyřizování dokladů ušetřila hodně nepříjemností. Jen Poštovní spořitelna mi neustále adresovala poštu na pan Ilona Seifert. Ano, mohu potvrdit že i Američané mají potíže s pochopením ová na dokladech. Pokud si ale žena nechá jméno jako Navratilova pak není problém. V době získání občanství jsme nikdy nepočítali s návratem do Česka, byť jen na pár let, ale po 89 se podmínky změnily. Vzhledem k tomu, že mi komunisté v ČSSR odebrali občanství, nemám moc chuti o něj znova žádat a zásobovat je nekonečnými doklady za posledních 52 let v emigraci.

Teď už to na stará kolena nemá vyznam. Ale byrokracie existuje všude, někde v menším, někde ve větším měřítku, úředníci si musí chránit své pozice a důležitost.

1 1
možnosti

S paní autorkou cítím a souhlasím, že byrokracie v Česku je neuvěřitelná. V roce 1994 jsme se s manželem vrátili z USA a předem jsme měli povolený trvalý pobyt od listopadu 1993. Než jsem prodali dům v USA a v kontejneru přestěhovali veškerý majetek, a separátně 2 auta, trvalo to do září 1994. Samozřejmě jsme celou dobu v USA pracovali a měli zdravotní pojištění. Když jsme se hned po návratu šli zaregistrovat k Všeobecné zdrav. poj. paní nám sdělila, že musíme zaplatit pojištění zpět do listopadu 93, neboli 11 měsíců. Marné bylo naše vysvětlování a argument proč platit za měsíce, které jsme byli pojištěni i pracovali v USA. Prostě přes to vlak nejel. Tak jsme jí řekli, že nic nedostanou a odešli jsme. Jiná pojišťovna nás bez argumentů pojistila okamžitě a to i bez jakýchkoliv dokladů. Prostě jsme řekli jsme tady a potřebujeme pojistit.

A celou dobu kdy jsme měli v Česku trvalý pobyt, což bylo 15 let jsme byli pojištěni neboť manžel pracoval a já byla OSVČ. Několikrát jsme se tam setkali s mentalitou typu "ono to nejde" raději než najdeme rozumné řešení. A ty úřední hodiny a dlouhé polední přestávky, to je také Evropská rarita. Banky, úřady v USA otevřené pro zákazníky po celou pracovní dobu 5 dní v týdnu, banky i v sobotu jakož i doručování pošty, žádné polední přestávky, vždy je někdo, kdo pomůže. "Nejde to" jsem tady za svých 37 let nikdy neslyšela.

5 3
možnosti

To je strašně jednoduché, protože v zákoně je jasně uvedeno, že zdravotní pojištění je povinnen u nás platit každý s trvalým pobytem v ČR. Placení pojištění jinde na tom nic nemění. Jen odhlášení trvalého pobytu. Nic složitého. Takže je jen otázka času, kdy se na to přijde. Protože nejde o promlčitelnou položku, tak pojištění doplatíte i s úroky.

3 2
možnosti

J87i39r63i 83T79i11c81h55y

13. 10. 2021 15:11

Nebudu uvadet detaily, ale zazil jsem pekny byrokraticky proces s vyrizovanim pasu. Nechci zobecnovat, vetsinou v nem pusobily urednice, nakonec to pro mne vyresil jeden mladsi urednik.

0 0
možnosti

Ale stalo jak vidite. Ja mel podobne nutkani kdyz jsem sel do penze. Nastesti jsem se setkal s nekolika penzisty kteri ucinili totez co vy a rozmluvili mi to. S osudem cloveke zijicim napul zde a napul tam, samozrejme i obracene jsem docela spokojen. Kdyz se mi neco nelibi odjedu tam, kde by to mohlo byt lepsi a pak zase naopak. Docela mi to vyhovuje, az na ty korunove prekazky. A take na to ze Cesi jeste nedosahli kvalit Slovaku a porad si jeste hraji na tom pisecku s vlastni menou.

2 3
možnosti

R83a71d91e72k 80K66o10h91u73t

13. 10. 2021 19:50

Já s odchodem do penze neměl žádný problém. Měl jsem vše doložené od zaměstnavatelů, vše měli v systému, jen mi chyběly nějaké měsíce přes prázdniny. Doložil jsem maturitní vysvědčení a diplom a pak jsem již jen čekal na důchodový výměr. Došel zhruba měsíc před odchodem do důchodu...

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS