Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Doba názorová

Lidstvo zažilo dobu kamennou, bronzovou, železnou a nyní jsme se ocitli v době názorové. Vypadá to, že se přes noc každý stal odborníkem na výživu, výchovu psů, plasty, udržitelnou módu, Brexit i hokejovou taktiku.

Týká se to zejména mileniálů, i když starší občané, nehledě na artritidu, přeskakují generační propast nezvykle pružně. 

 

Některé národy mají rozumování vyloženě v krvi. Z mé zkušenosti jsou to zejména Angličané a Australani. Nebojí se zapříst hovor, když stojíte ve frontě na pokladnu, na procházce se psem nebo jen u vedlejšího stolu v restauraci a než se nadějete dozvíte se, co si myslí o globálním oteplování. 

 

Úplně nejlepší pro tyhle konverzace jsou dovolené. Času neomezeně a tak můžou žvatlat a žvatlat. Naneštěstí Meba mluví hodně, mluví rád a většinou se chytne na udičku. Já, která jsem přátelská, jak kaktus, po většinou trpím, mlčím, utápím se v trapné konverzaci nebo zpravidla v něčem ostřejším. Ve vodce třeba. 

 

Stejně tak to bylo na Islandu, kdy se Meba přichomýtl k rozumování o fotbalové taktice. Žvatlání, kecy, záblesk, nic si nepamatuju, a najednou jsme v kotli islandských fotbalových fanoušků, kteří zrovna remizovali s Argentincema a po zbytek večera, místo romantických toulkách po Reykjavíku skandujeme “Ija, Ija, Islandia!” v místním předraženém pajzlu.  

 

Na Zanzibaru si nás u hotelového bazénu vyhlídl Australan. Co by to bylo za Australana, kdyby nás nechal v klidu si číst a nesnažil se o nás zjistit vše od náboženského vyznání až po velikost spodního prádla. Australan byl vysloužilý voják a po pár zdvořilostních frázích se dostali s Mebou k Trumpovi. Nakonec se Meba, jako vždycky, jal rozebírat tíživou Brexitovou situaci a dopad tohoto rozhodnutí na život Britů aneb nikdy, ale nikdy! se Meby neptejte na politiku (a fotbal).

Zatímco já chytala rakovinu kůže, pálila si, již hodně spálená záda a předstírala že spím nebo spíš doufala, že přes tmavé brýle nepoznají, že nespím. Poznali. Tedy ten Australan to poznal. Bylo mu zřejmě líto, že mě nezapojují do hovoru a rozhodl se svou chybu napravit. Když zjistil, odkud jsem, vypálil otázku.

“A jak se změnila situace v Český republice po odchodu Milošoviče?”, vytřeštila jsem oči a hledala podporu u Meby, protože jsem si nebyla jistá, jestli jsem se na sluníčku přihřála já nebo ten Australan. Místo, aby bylo trapně jemu, že se snaží zapříst konverzaci o které nic neví, bylo trapně mně při vysvětlování, že se seknul o pár zeměpisných šířek.

 

Druhým příhodným místem (krom hospody, ale tam se to povoluje), kde má potřebu se každej Honza z Horní Dolní vyjádřit je Vládce náš, slunce naše jasné - internet.

 

Nedávno jsem si objednávala na amazonu doplňek na cvičení (ne, nebylo to nic na urychlení růstu mého pozadí, bohužel) a mezi dotazy někdo položil otázku, jak chutná limetková příchuť. Odpověď byla: Nezkoušel jsem! Přemýšlím, kde se v lidech bere ta potřeba se vyjádřit, marnit čas přihlašováním a psaním komentáře toho typu. 

 

Na facebookovém fóru spojující lidi žijící v Londýně jsem zadala příspěvek, zda někdo ví o finančně dostupné a ověřené stáji na ježdění. První komentář pod příspěvkem - googluj a ty zbylé byly nabídky typu kdo a a na čem by mě nechal zajezdit. A já přitom chtěla jen vědět, kde se o koně dobře starají a kde nevylétnu ze sedla dřív, než stačím říct Hyjé.

 

A nedej bože, když řeknete, že krmíte psa zeleninou a syrovým masem. V lepším případě jste chudáci, který nedopřejí raťafáčkovi pravidelnou dávku sušené kukuřice a pšenice - výběrových granulek. V tom horším máte doma krvelačnou bestii, která vás při nejbližším úplňku zardousí ve spánku.

 

Ač se to na první pohled nezdá, ale slůvko nevím stále ještě není sprosté slovo.

Autor: Kristýna Burgerová | čtvrtek 5.12.2019 9:00 | karma článku: 34,31 | přečteno: 2149x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10375x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7092x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  13:27

Teploty v Česku v nadcházejících dnech opět klesnou k nule a zejména v noci a ráno může i mrznout....

Bezvýhradně plnily jeho instrukce, uvedl znalec o ženách, které zabily vůdce sekty

24. dubna 2024  13:23

Zubařka, která společně s tělocvikářkou v důchodu Irenou Stejskalovou usmrtila vůdce kutnohorské...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik