Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Boj s větrnými mlýny

Přemnožili se. Jsou všude. Číhají zpoza rohu a jsou připravené zaútočit. Monstra, která Anglii děsí víc než Brexit.

Už je tak nějak veřejně známo, že ne vždy dělají Angličané bystrá rozhodnutí. Jedním z těch méně zdařilých bylo dovezení šedých veverek ze Severní Ameriky. Původně měly sloužit jako mazlíčci pro bohaté. A tak se z pár kousků stala populace dvou milionů a nikdo neví co s nimi. V současné době stále slouží bohatým klientům, nikoliv však jako domácí zvířátko, ale jako hlavní chod v Michellinských restaurací.

k

Staly se atrakcí pro chudé turisty, kteří nemají na lístek na London Eye. I já jsem patřila mezi ty, kteří zvesela krmili roztomilé šedivé veverčičky v Hyde Parku. Každý, kdo mě přijel navštívit se s nimi musel povinně vyfotit. Málokdo tak viděl Big Ben, za to všichni mají fotku s veverkou.

To se ovšem změnilo ve chvíli, kdy se rozhodly zaútočit na mou pýchu – naši terasu.

Sežraly mi dvě hortenzie, rododendron, kamélii, kopr, koriandr i jahody. Vyhloubaly díry do dřevěného obložení a udělaly si pod ním bejvák. Klasické tři plus jedna s kuchyňským koutem a manželskou postelí, kterou vytvořily z výplně polštářů, které svými ostrými drápy nemilosrdně rozsápaly. Drancování trvalo několik měsíců.

Přemýšlela jsem, že budu platit výpalné a dobrovolně jim každý den dám misku buráků na stranu, jen aby nechaly mé rostlinky na pokoji. Meba mi to rázně zatrhl. Nenecháme se přeci vydírat.

Hledali jsme dostupné i nedostupné prostředky, jak se s těma mrchama vypořádat. Spreje domácí ani kupované nepomohly, falešný umělý havrani taky ne, babské rady byly k ničemu, zavěšená cédečka je nechávaly v klidu a ultrasonické odpuzovače zrovna tak. Z terasy se stával prostor, který připomínal spíš vetešnictví než rozkvetlou chloubu Přemka Podlahy.

Byli jsme donuceni přistoupit k radikálnímu řešení – zakoupení pasti. Nastražili jsme oříšky a nepřítel na sebe nenechal dlouho čekat. 

Jenže co s ní, vypouštět se nesmí. Jed neexistuje. Meba navrhoval, že jí teda utopíme ve vaně. Tam bych se pak teda chtěla ještě někdy koupat.

Dělníci (ne)pracující na rekonstrukci naší kuchyně se nabídli, že jí rozmlátí hlavu kladivem. Dyť jsem to už psala, prostě milý hoši.

Já, která přispívám na mořské želvy, kupujuno cruelty pastičky na myši, do které se sice nikdy žádná myš nechytla, ale sýr pravidelně zmizel, odmítám kupovat vajíčka z klecových chovů, jsem zaregistrovaná v Greenpeace, dělá mi problém naporcovat lososa, takže mu vždycky musím přikrývat oči utěrkou, tak já budu přihlížet zabíjení veverky? NIKDY!

Nasypala jsem jí buráky, prostrčila víčko s vodou a čekala až padne tma. Pod rouškou noci, pod pohrůžkou pokuty 1 500 liber jsem se v černém oblečení, vydala daleko za Londýn veverku vypustit. S dobrým pocitem, že nedošlo ke krveprolití a veverka, a i terasa zůstane zachráněná jsem se ráno vydala zkontrolovat mé květinky. Nejen, že došlo k dalšímu masakru a petúnie leželi rozsápané na podlaze mezi hroudami hlíny, ale další tupá veverka se chytla do pasti.

Nyní několikrát do týdne vyvážím veverky za Londýn. Údajně jich je ve městě přes sto tisíc, takže mám na pár let o zábavu postaráno.

k

Od dob mého posledního podnikání jsem dlouho nepřišla s žádným novým byznysem. Příležitost dělá prodejce, rozhodla jsem se pro obchod s veverkami. Oproti konkurenci, které si účtuje pět liber za staženou veverku připravenou k pečení, já přenechávám živou i s kožichem za odvoz. Značka: když si počkáte, dostanete rovnou páreček (aby nedošlo k mýlce, nabízím páreček veverek, ne páreček z veverek).

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 7.5.2019 9:00 | karma článku: 34,11 | přečteno: 3169x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10382x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7093x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik