Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Už je to tady! Zavřou mě!

„Hledali tě tady policajti, nechtěli mi říct co se děje!”, přesně tohle chcete slyšet, když v pondělí v podvečer zvednete v posilovně telefon.  

Srdce se mi rozbušilo. A je to tady. Jednou to přijít muselo. Teď mě zavřou. Stopla jsem běžící pás a bez sprchy se vydala domů.

Přemílám si v hlavě, co jsem provedla. V létě jsem se poprala s řidičem autobusu, po tom, co se mi udělalo špatně a on mě chtěl jaksi vyhodit a já nechtěla odejít, protože jsem si za tu jízdu přeci zaplatila. Už je to ale deset měsíců, přece mi nikdo nehledá kvůli poblitému autobusu.

No a pak moje malá neplastuj epizodka. Zrovna jsem vylézala z auta, když nám před domem zaparkoval chlap, otevřel všechny dveře svého bavoráka a vyházel na zem veškerý bordel, který v autě měl. Plastové flašky, obaly od tyčinek, krabičky od jídla, účtenky. Tak já si nosím v kabelce antikorové – neříká se tomu jinak? brčko a nakupuju s hadrovou taškou a nějaký idiot mi bude před barákem dělat skládku? Tak to teda ne.  Začala jsem na něj vřískat ať to okamžitě sebere a jde to vyhodit do koše, který byl asi deset metrů od něj. Týpek mě měl na salámu, ignoroval můj jekot, zalezl si do auta a jakože odjede. Nechala jsem nákup, nákupem a rozběhla se k tý jeho káře. Zablokovala jsem mu cestu, aby nemohl odjet. Párkrát se do mě snažil najet, ale neměl nervy tak silné jako já, neuhnula jsem ani o milimetr. Nakonec se rozhodl, že odcouvá jednosměrku. Když mi došlo, co se chystá udělat, rozzuřená vzteky jsem se vrátila k nákupní tašce, vytáhla rajče a přesně mířeným hodem, konečně jsem uplatnila dlouhé roky věnované volejbalu, jsem mu ho rozmázla přes přední okýnko. Týpek odjel a já byla naštvaná, že jsem místo rajčat nehodila aspoň vejce. Hůř by se to čistilo.

A pak mi to dojde. Je to Apríl, dyť je prvního. Okamžitě jsem volala Mebovi, rozzuřená, že jestli mi teda vytáhl z posilovny jen kvůli blbému vtipu a vyděsil mně, takže jsem pěkně naštvaná a že bude mít doma peklo. Ten však přísahal, že to apríl není.

První dny byly krušné, měla jsem nervy nadranc. Nespala jsem a neustále si přemílala v hlavě, co jsem mohla provést. Vystřídala jsem téměř všechny fáze smutku. Popírání – Copak já jsem nějaký recidivista? Vždyť já jsem docela milá holka s malinkým problémem v sebeovládání a trošku choleričtější povahou. Deprese. Smlouvání – Pokud to nebude nic vážného, přestanu se hádat a vyvolávat konflikty. Už to nikdy neudělám. Bála jsem se i opít, aby zrovna nepřišli, když budu na mol a neudělali si o mě ještě horší obrázek.

Týden se nic nedělo. Přesunula jsem se do fáze agrese – Jen ať si přijdou, jim ještě ukážu, když se najednou ozval zvonek.

„Víte, kdo jsem?”

„Vím. Ukaž placku!”, nastudovala jsem si na netu, jak se pozná pravý odznak.

„Pozvete mě dovnitř?”

„Nepozvu!”

„Můžeme se jít projít?”, ty jo, dialog jak z kriminálního seriálu.

„Může jít Meba taky?”, a držet mě za ruku?

„Nemůže, musíme mluvit soukromě!”

„Nemám co skrývat!”, tohle jsem si nacvičila před zrcadlem.

„Stejně bych radši mluvil soukromě!”, poodcházíme od domovních dveří: „Pamatujete si na události z října?”, ve filmech většinou říkají konkrétní data. To mu mám vyjmenovávat, co jsem dělala celý říjen?

„Konkrétně?”, snažím se o hlubší hlas a mrazivý tón, ale místo toho vypísknu jak hladový morče.

„Jedná se o jistou smsku! Pokud řeknete, že o ničem nevíte. Uzavřu to a nic se neděje!”, povytáhnul obočí a vypadalo to, že mi nabízí únikovou cestu. Myslím, že i v Praze slyšeli ten balvan, co mi spadnul ze srdce a já se začala smát. Dospělej padesátiletej chlap, který býval mým ehm šéfem, mě udal za esemesku? To jako vážně? Po tom, co jsem pro něj pracovala 65 hodin 7 dní v týdnu, po tom, co jsem musela po několika letech odejít z práce, po tom, co jsem díky němu skončila na práškách, po tom, co během třech měsíců rozložil plně fungující a vydělávající firmu. Po tom všem mi udá za to, že jsem ho označila za perverzáka a hajzla na firemním whatsappu? Ubožák.

„Poradil bych vám, abyste se přes to přenesla a brala to jako varování. Příště bychom to museli řešit jinak!”

„Jsem ráda, že jste se stavil, aspoň mu teď můžu jít rozbít hubu. To zaprotokolujte. Děkuju a nashledanou!”

 

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 16.4.2019 9:00 | karma článku: 32,30 | přečteno: 2484x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10379x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7093x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  18:36

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Rozhodnutí o přijetí či nepřijetí eura v Česku udělá příští vláda, říká Fiala

2. května 2024  14:35,  aktualizováno  18:25

Dvacet let od vstupu do Evropské unie Česká republika stále nepřijala společnou evropskou měnu...

Na Plzeňsku hoří střecha sklárny. Zásah je komplikovaný, říkají hasiči

2. května 2024  18:22

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hoří v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik