Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Život se skrblíkem

Říká se, kdo šetří, má za tři. V Londýně bych toto přísloví přetransformovala na kdo šetří, má na pivo a protože pivo já tuze ráda, šetřím kde se dá. 

Už jsem psala o tom, že když jsem se přestěhovala do Londýna zhubla jsem za první měsíc šest kilo. Kupovala jsem si jen kuskus a tuňáka v konzervě, ale našetřila si na vykoupení Primarku. Člověk si prostě musí umět srovnat priority. 

Po té, co jsem se nakýblovala k Mebovi, jeho bohémské způsoby na mě začínaly mít neblahý dopad. On totiž rád používá argument “dyť je to jen pět/ deset/ padesát/ sto liber!”, částku si doplňte podle potřeby, kupuje vše potřebné i nepotřebné. A nic není dost drahé. (To bude výchovou!)

k

Jednou jsem s vyhlídla krásnou sukni, ale stála padesát liber, jelikož sukně nenosím a tahle ještě vypadala jako součást kroje, jen trošku jinak barevná, přišlo mi to jako zbytečné utrácení. K ničemu mi nešla a vlastně jsem k ní neměla ani boty nebo tričko, ale s Mebovým argumentem, vždyť stojí jen padesát, ani nevím jak a už jsem z krámu odcházela se sukní v nákupní tašce.

Doma jsem se šla kouknout na stránky obchodu, že se nechám inspirovat s čím bych ji mohla nosit, a co nevidím. Ta samá sukně ve slevě za 32 liber. Objednala jsem ji s tím, že tu původní do krámu vrátím a ušetřím. 

Druhý den jsem šla sukni vrátit, ale na krámě jí měli už jen za 19. Vrátila jsem původní, koupila novou a tu objednanou poslala zpátky. Sukni vlastním již čtyři roky a měla jsem jí na sobě jednou. Uklidňuje mě jen fakt, že jsem za ní nakonec nevyplázla pade.

 

Takhle výhodně já šetřit umím. Objevila jsem novou sushi restauraci, kde nabízeli meníčko, které bylo o dvě libry levnější než v našem oblíbeném podniku. Sice jsme ušetřili čtyři libry, ale sushi bylo nepoživatelné, ryby byly čerstvé možná tak v den potopení Titaniku a ještě jsme dostali pětašedesát liber pokutu za parkování, které jsem zmítající se v bouři Dennis zapomněla zaplatit. 

Celkově se nám v parkování moc nedaří. Když jsme se vydali na výlet na jih Anglie poslala jsem Mebu koupit v automatu parkovací lístek. Naházel do něj všechny drobné a vracel se zpátky s úsměvem, že se těch kováků konečně zbavil. Bylo by to fajn, pokud by nebyla neděle a parkování nebylo zadarmo. Vzhledem k počtu mincí, které tam naházel, jsme mohli parkovat čtrnáct dní v kuse.

 

Po té, co se mi moje slovenská kadeřnice, která mi dělala melíry doma na koleni, přesněji řečeno na židli a ve vaně, odstěhovala do jiného města, musela jsem se poohlédnout po nějakém novém salonu. Všude si za pár blonďatých proužků účtovali týdenní výplatu, a to bych si ty melíry radši napatlala sama postaru kartáčkem na zuby. Jelikož se mi ale tato profesionální metoda jednou vymstila a obarvené pramínky se změnily v plamínky a následně mi ohořelé části z hlavy odpadly. Raději jsem se rozhodla svěřit do rukou odborníků.

 

Den před Mebovými narozeninami jsem narazila na salon, kde měli zrovna akci. A akce je pro mě jako červený hadr pro býka, tak jsem neváhala jsem se a objednala se ráno hned na devátou.

Když jsem druhý den ve čtvrt na jedenáct stále ještě čekala až si mě kadeřník vezme do parády, naštvaností mně vycházely z nosu plamínky kouře a páru jsem začala upouštět ušima. Zoufalá majitelka salonu, paní Olga, mně navrhla, že se mi zdarma postarají o obočí. Jelikož já si vzpomenu, že mám obočí zhruba každého půl roku, když se na mě ze zrcadla místo Kristýny kouká Brežněv, celkem nadšeně jsem souhlasila. Navíc to bylo zadarmo!

S péčí o obočí jsem neměla žádné zkušenosti. Na nic se neptali, jen mi někdo asi polsky, protože jsem tomu celkem rozumněla, řekl, ať si lehnu na lehátko a relaxuji. Netušila jsem ale, že mi ho vytrhají do úzké linky a to vytrhané zase černě dokreslí.

Viděla jsem se v zrcadle až ve chvíli, kdy se mi kadeřník Bolek, snažil udělat ty melíry. Hrůzou jsem oněměla, nohy mně zdřevěněly a já se ani nezmohla k útěku. Bohužel.

Dřív se mě ptali, jestli jsem ze Skandinávie. Po šesti hodinách v polském salonu nebylo pochyb o tom, že jsem z východu. Stačilo už jen dobarvit tváře, vhodit ořech do huby a zaskřehotat „Má matka jen jednu dceru má, a to jsem já!”

 

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 25.2.2020 9:18 | karma článku: 40,44 | přečteno: 4017x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10375x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7092x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

A kdy bude miminko?

Věta, kterou by měli zakázat a každého, kdo se jí odváží vyslovit, bych poslala se bosého projít po kostičkách z lega.

7.9.2021 v 10:55 | Karma: 33,73 | Přečteno: 2444x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Maso je vražda aneb veganské šílenství

Kde jsou ty doby, kdy vegani žrali bílou tofu sádru a po nocích se snažili rozžvejkat sójové kostky, které měli k obědu.

17.8.2021 v 10:37 | Karma: 39,61 | Přečteno: 2644x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem čekala na prstýnek

Zoufalé ženy dělají zoufalé věci aneb když se romantický akt promění v honbu za diamantem. Žádost o ruku jsem očekávala po dvou měsících randění, po 7 letech prsteníček stále zel prázdnotou.

10.8.2021 v 9:00 | Karma: 43,85 | Přečteno: 13590x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Anglické krasavice

Říká se, že krása anglických žen a jejich kuchařské umění vyhnaly Angličany na moře a udělaly z Anglie námořní velmoc. Jak je to doopravdy?

25.3.2020 v 9:00 | Karma: 36,55 | Přečteno: 3705x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Český bratr tě slyší

Co všechno se dozvíte, když si Češi myslí, že jim nikdo nerozumí aneb poslouchat cizí rozhovory se (ne)vyplácí.

17.3.2020 v 9:28 | Karma: 36,72 | Přečteno: 2993x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Koronavirus v Anglii aneb hysterie prodává

Když Británii po letech přestal děsit Brexit, bylo nutné objevit nového nepřítele. Jak se šílí kvůli koronaviru v Anglii?

11.3.2020 v 9:00 | Karma: 43,48 | Přečteno: 12942x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Londotřesky

aneb když si naplánujete romantický víkend, za který by se nemusel stydět nejeden režisér hollywoodských slaďáků a vznikne Troškova komedie.

10.3.2020 v 9:01 | Karma: 37,63 | Přečteno: 2753x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Příhody z polské Anglie

Snažit se vyhýbat Polákům v Londýně je stejné jako doufat, že nebude v Anglii týden pršet. Možné, ale velmi nepravděpodobné.

18.2.2020 v 8:59 | Karma: 40,43 | Přečteno: 4118x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Dej to nej aneb nechtěné dárky

Rozmohl se nám tady takový nešvar, a to být originální za každou cenu. Přitom flaškou a knížkou nezarmoutíš, teda aspoň mě ne!

11.2.2020 v 9:06 | Karma: 35,61 | Přečteno: 2446x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Šťastná a veselá hysterie

aneb když se necháte zastrašit Brexitem a myslíte si, že strávíte poklidné svátky na Britských ostrovech.

20.12.2019 v 9:04 | Karma: 38,02 | Přečteno: 2857x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Nákupní šílenství

Vždycky jsem měla oko na dobré kaufy, zvlášť pak na ty pořízené z internetu putující z druhého konce světa.

18.12.2019 v 9:07 | Karma: 35,43 | Přečteno: 2458x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem se stala spisovatelkou

Pár měsíců před třicítkou mě přepadla deprese. Vdaná nejsem, děti nemám (ráda) a i můj papírovej pes má větší kariéru než já.

13.12.2019 v 9:47 | Karma: 35,31 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Pod pokličkou aneb cesta do pekla anglické kuchyně

Kdybych si měla tipnout, kdo vymyslel mrazák dala bych ruku na to, že to byl Angličan. Nebyl, byl to Skot.

10.12.2019 v 9:04 | Karma: 45,52 | Přečteno: 11250x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Doba názorová

Lidstvo zažilo dobu kamennou, bronzovou, železnou a nyní jsme se ocitli v době názorové. Vypadá to, že se přes noc každý stal odborníkem na výživu, výchovu psů, plasty, udržitelnou módu, Brexit i hokejovou taktiku.

5.12.2019 v 9:00 | Karma: 34,31 | Přečteno: 2149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila mít velkej zadek

Jsem k sobě zdravě kritická, a tak jsem v průběhu let řešila nadité tváře, povolené břišní svalstvo, roztřepený vlasy, ovarová kolena, příliš velká nebo příliš malá prsa, to podle nálady, ale nikdy mě nenapadlo řešit zadek.

27.11.2019 v 9:03 | Karma: 44,68 | Přečteno: 9995x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik