Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

Já jsem duše zastaralá, na nějaké novoty mě neužije. Kdyby bylo na mě makám od osmy do čtyř, v lepším případě od sedmy, vstávat mi nevadí. Na minutu přesně, ve tři nula nula, bych si na vrátnici odpíchla a hurá vstříc volnému odpoledni. Šťastná, že tu šedivou budovu a Mařenu z účtárny minimálně půl dne neuvidím. 

 

 

Bohužel v současném světě se ranní ptáče proměnilo na sovu. Lidi se rozhodli, že život stojí za XYZ (doplňte podle potřeby), a tak kvůli němu netřeba vstávat. Pracovní doba se dá ideálně roztáhnout do celého dne a domu se můžete jít akorát vyspat. Ten, kdo vymyslel pomalá rána a začátek pracovní doby v deset musel být zamindrákovanej kretén, na kterého doma čeká jen zrzavá obtloustlá kočka a dvě usychající bylinky v květináči. 

 

 Zatímco v Anglii všichni hledají bubbly personality, v Čechách každý požaduje silné osobnosti, které budou flexibilní, komunikativní, samostatní, aktivní, dynamický, optimistický a asertivní. Mluví nejméně třemi vymřelými jazyky, mají 5 olympijských medailí, 2 Nobelovky a 10 let praxe. Vystudovaná škola čar a kouzel je samozřejmě výhodou. A pokud to vše a něco navíc máte, můžete odpovědět na pozici junior likvidátor nepoužitých rezerv v překladu popelář bez zkušeností. 

 

 A tak každý den projíždím inzeráty, ve kterých se sice jen zřídka dočtu, jakou almužnu mi za nekonečný výčet povinností každý měsíc přistane na účtu. Za to se vždycky dozvím, že budu pracovat v přátelském kolektivu, který je každý měsíc stmelován sprostým slovem zvaným teambuilding. V Česku jsem sice ještě neteambuildingovala a pokud by stmelování probíhalo po česku aneb zalezem do nejbližšího pajzlu s heslem kdo nepije s náma, pije proti nám. Asi by mi tohle nucené stmelování vadilo o trochu míň, než hraní bowlingu, střílení po sobě na paintballu nebo se v legínách, přes které prosvítá celulitida, houpat někde v lanovém parku. Z osobní zkušenosti mohu říct, že ani zavěšená za nohy hlavou dolů jsem se s tou vyhublou kozou, která každý den posnídala dva croissanty s čokoládou a nepřibrala ani deko, bavit nezačala. Nicméně aspoň jsem jí mohla beztrestně a omylem kopnout do hlavy.  

 

Krom družby se nám rozmohl další nešvar, a to je vypisování debilit, které u kanclu najdeme. Jednou z nich jsou relaxační místnosti. Relax a práce je už tak celkem drsnej oxymoron, ale oni se nestydí ještě napsat, že si můžete polebedit v sedacím vaku nebo si třeba zahrát fotbálek či šipky. Ty bych ocenila jedině v případě, že když se strefím do středu, budu moct jít o hodinu dřív domů. 

 

 Každý inzerát je taktéž doplněn o možnosti využití firemního notebooku či mobilu, čím obvykle nebývá poslední verze iPhonu, nýbrž Nokie s anténkou.   

 

Dřívější lákadlo v podobně občasné práce z domova se po letech v pandemii stalo spíš trestem odnětí svobody, a tak za jedinou opravdovou výhodu považuji dog friendly office, ale obávám se, že mý trhači nejsou příliš office friendly a v lepším případě by někomu sežrali svačinu, v tom horším by ulízali svačináře.   

 

Jen co shlídnu pár novinek na Netlfixu, po páté všechny série Vyprávěj a Nemocnici na kraji města, počítám zhruba tak na začátku února, půjdu zase hledat a snad jednou udělám větší kariéru než jako kosmetička podlahových krytin. I když ta má aspoň jasně danou pracovní dobu a nemusí relaxovat na sedacím vaku. Kdybyste náhodou hledali někoho, kdo nic moc neumí, za to má úsměv rozzuřeného slintajícího buldoga a mluví angličtinou s ruským přízvukem, dejte vědět.   

 

Malý update neb článek byl psán loni na podzim. S kariérou to nedopadlo, a tak jsem se rozhodla, stát se pojízdnou mlékárnou. Moc jsem si tím nepomohla. Pravda na sedacím vaku relaxovat nemusím, vlastně relaxovat nemůžu prakticky vůbec. Denní šichta střídá noční, víkendy nemám, za to teambuildingy denně. Šéfka je navíc mladší, ctižádostivá prudička, která často řve a otravuje mě dokonce i v noci.  

Autor: Kristýna Burgerová | středa 20.10.2021 9:00 | karma článku: 37,00 | přečteno: 1932x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10375x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7092x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

A kdy bude miminko?

Věta, kterou by měli zakázat a každého, kdo se jí odváží vyslovit, bych poslala se bosého projít po kostičkách z lega.

7.9.2021 v 10:55 | Karma: 33,73 | Přečteno: 2444x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Maso je vražda aneb veganské šílenství

Kde jsou ty doby, kdy vegani žrali bílou tofu sádru a po nocích se snažili rozžvejkat sójové kostky, které měli k obědu.

17.8.2021 v 10:37 | Karma: 39,61 | Přečteno: 2644x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem čekala na prstýnek

Zoufalé ženy dělají zoufalé věci aneb když se romantický akt promění v honbu za diamantem. Žádost o ruku jsem očekávala po dvou měsících randění, po 7 letech prsteníček stále zel prázdnotou.

10.8.2021 v 9:00 | Karma: 43,85 | Přečteno: 13590x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Anglické krasavice

Říká se, že krása anglických žen a jejich kuchařské umění vyhnaly Angličany na moře a udělaly z Anglie námořní velmoc. Jak je to doopravdy?

25.3.2020 v 9:00 | Karma: 36,55 | Přečteno: 3707x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Český bratr tě slyší

Co všechno se dozvíte, když si Češi myslí, že jim nikdo nerozumí aneb poslouchat cizí rozhovory se (ne)vyplácí.

17.3.2020 v 9:28 | Karma: 36,72 | Přečteno: 2993x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Koronavirus v Anglii aneb hysterie prodává

Když Británii po letech přestal děsit Brexit, bylo nutné objevit nového nepřítele. Jak se šílí kvůli koronaviru v Anglii?

11.3.2020 v 9:00 | Karma: 43,48 | Přečteno: 12942x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Londotřesky

aneb když si naplánujete romantický víkend, za který by se nemusel stydět nejeden režisér hollywoodských slaďáků a vznikne Troškova komedie.

10.3.2020 v 9:01 | Karma: 37,63 | Přečteno: 2753x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Život se skrblíkem

Říká se, kdo šetří, má za tři. V Londýně bych toto přísloví přetransformovala na kdo šetří, má na pivo a protože pivo já tuze ráda, šetřím kde se dá.

25.2.2020 v 9:18 | Karma: 40,44 | Přečteno: 4017x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Příhody z polské Anglie

Snažit se vyhýbat Polákům v Londýně je stejné jako doufat, že nebude v Anglii týden pršet. Možné, ale velmi nepravděpodobné.

18.2.2020 v 8:59 | Karma: 40,43 | Přečteno: 4118x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Dej to nej aneb nechtěné dárky

Rozmohl se nám tady takový nešvar, a to být originální za každou cenu. Přitom flaškou a knížkou nezarmoutíš, teda aspoň mě ne!

11.2.2020 v 9:06 | Karma: 35,61 | Přečteno: 2446x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Šťastná a veselá hysterie

aneb když se necháte zastrašit Brexitem a myslíte si, že strávíte poklidné svátky na Britských ostrovech.

20.12.2019 v 9:04 | Karma: 38,02 | Přečteno: 2857x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Nákupní šílenství

Vždycky jsem měla oko na dobré kaufy, zvlášť pak na ty pořízené z internetu putující z druhého konce světa.

18.12.2019 v 9:07 | Karma: 35,43 | Přečteno: 2458x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem se stala spisovatelkou

Pár měsíců před třicítkou mě přepadla deprese. Vdaná nejsem, děti nemám (ráda) a i můj papírovej pes má větší kariéru než já.

13.12.2019 v 9:47 | Karma: 35,31 | Přečteno: 2135x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Pod pokličkou aneb cesta do pekla anglické kuchyně

Kdybych si měla tipnout, kdo vymyslel mrazák dala bych ruku na to, že to byl Angličan. Nebyl, byl to Skot.

10.12.2019 v 9:04 | Karma: 45,52 | Přečteno: 11250x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Doba názorová

Lidstvo zažilo dobu kamennou, bronzovou, železnou a nyní jsme se ocitli v době názorové. Vypadá to, že se přes noc každý stal odborníkem na výživu, výchovu psů, plasty, udržitelnou módu, Brexit i hokejovou taktiku.

5.12.2019 v 9:00 | Karma: 34,31 | Přečteno: 2149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila mít velkej zadek

Jsem k sobě zdravě kritická, a tak jsem v průběhu let řešila nadité tváře, povolené břišní svalstvo, roztřepený vlasy, ovarová kolena, příliš velká nebo příliš malá prsa, to podle nálady, ale nikdy mě nenapadlo řešit zadek.

27.11.2019 v 9:03 | Karma: 44,68 | Přečteno: 9995x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik