Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Maso je vražda aneb veganské šílenství

Kde jsou ty doby, kdy vegani žrali bílou tofu sádru a po nocích se snažili rozžvejkat sójové kostky, které měli k obědu.

Veganské náhražky jsou byznys na vzestupu, do kterého se vyplatí investovat víc než do bitcoinů. Meba každoročně dodržuje křesťanský půst. Na dlouhých 55 dní se stává veganem. První rok, kdy má láska byla ještě zakrytá růžovými brýlemi, jsem půst držela s ním. Těšila jsem se, že zhubnu nějaké to deko a zachráním pár zvířátek. Sama jsem si na střední několik let zahrávala s vegetariánstvím. Bojovala jsem za práva zvířat, platila příspěvky v Greenpeace, sbírala podpisy na petice a na školním batohu nosila odznáčekMaso je vražda, abych o víkendu mohla u babičky na vesnici sežrat celé vepřové koleno s křenem a plnotučnou hořčicí.

 

Od mých pubertálních let uplynulo už spousty vody v řece, ale když mi Meba řekl o dodržování křesťanského půstu byla to pro mě výzva. Myslela jsem si, že budu křoupat mrkev a špenát mi poleze ušima. V té době bylo veganství rozšířené jako sandály bez ponožek. Výběr produktů nebyl valný a londýnské veganské restaurace byly jen o krůček napřed před nejznámějším českým vegetariánským jídlem - smažákem se šunkou. Ve snaze zachránit chuť servírovaly všechno smažené. Bylo sice super jíst burgery z fazolí a sladkých brambor s hranolkama a sojanézou, ale o očistě těla se moc mluvit nedalo. Meba si taky ten půst vykládal jinak, a tak když jsem po padesáti pěti dnech, padesáti čtyřech bagetách a padesáti třech balení slaných brambůrků zvážila, zjistila jsem, že jsem přibrala pět kilo. 

 

Od té doby, každý rok, ty dva měsíce protrpím a během Mebového půstu mám zhruba tak obden chuť zaletět si volným pádem z Tower Bridge. Vyhnout se masu není tak složité jako vymíchat knedlíky z hladké mouky, bez vajíčka, mléka a droždí. Kdo se snažil vytvořit řízek z tofu přijatelné chuti, pochopí mou frustraci. 

 

Na všem špatném, hledej to dobré říkal tatínek, a tak mé skrblící alter ego by mohlo jásat, že aspoň ušetříme, když nekupuju maso a restauracím se musíme vyhýbat obloukem. Bohužel opak je pravdou. Od té doby, co je veganství na vzestupu, peněženka pláče jak prasátko na jatkách. Máme seitan, tempech, nemlíko, nejogurt a nesýr. S přidáním černé soli do tofu i míchaná vajíčka. Můžeme si koupit veganský burger, který díky šťávě z červené řepy dokonce i krvácí, ale stojí tolik jako celá kráva.

 

Fascinuje mě tahle potřeba napodobovat živočišné produkty za každou cenu. Udělejte si houbovou placku, narvěte do ní chemii a nechte mi za ní zaplatit majlant, ale proč musí krvácet? Osobně bych zatrhla i názvosloví, ať si vymyslí vlastní. Hned by museli zlevňovat, přece jen křupavý plátek mrkve nezní tak jako veganská slanina. Na únii už o tom jednaj a věřím, že jim zatnou tipec.

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 17.8.2021 10:37 | karma článku: 39,61 | přečteno: 2644x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10377x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7093x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik