Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Češi Čechům

aneb když Čech potká za hranicemi Čecha. Je lepší se vyhýbat Čechům v Anglii nebo se naopak dá očekávat pomoc v nouzi?

Mé motto bylo jasné – vyhýbat se Čechům v Anglii, jak jen to bude možné, proto jsem si pro výběr svého prvního ubytování zvolila československou agenturu. Byly to prostě fajn lidi, stále přežvykující Radek ve falešném Lacoste polotričku s krokodýlkem na pravé straně mi za pár tisíc pronajal postel v pokoji ve třetí zóně. Pročůraná pružinová matrace a plísně po stěnách, to už byla jen taková červy prožraná třešinka na zkaženém dortu.

Po druhé jsem již byla chytřejší a hledala ubytování přes známý server gumtree, ale co čert nechtěl (nebo chtěl?) narazila jsem na Čecha, který pronajímal pokoje ve svých domech. Jako nepoučitelná naivní blondýna jsem kývla i podruhé. Přece jen pro mě bylo přijatelnější poslat z Čech nemalý depozit Čechovi, než nějakému Indovi či Pákistánci. Tak jsem mu poslala deset tisíc. Poslala jsem deset tisíc člověku, kterého jsem neznala a našla jeho inzerát na internetu. Slyšíte takové to varovné znamení. Máte takový ten pocit, že jsem musela být úplně blbá? Tak to já teď taky. Byl mi slíbený překrásný slunný podkrovní pokoj v domě s velkou zahradou. Viděla jsem několik fotek, které byly nad londýnský standart. Vše vzdušné, velké a čisté. A to bylo tak i ve skutečnosti. Vlastně dům byl hodně vzdušný, protože byl zcela prázdný. Český majitel sice nakrásně sliboval, jak do mého příjezdu bude vše zařízené novým Ikeáckým nábytkem. Bohužel jediné, co v domě bylo, byla stará pročůraná pružinová matrace, asi nějaký český folklór či co. A tak jsem nějakou dobu spala na matraci na zemi, bez internetu, ledničky, nádobí či příborů, bez skříně, ale za to v kufru. V tom krásném vzdušném podkrovním pokoji bylo v horké letní dny nedýchatelně, ale když se počasí zkazilo, byla tam neuvěřitelná kosa. Topení tam bylo, ale nefungovalo. Časem panu majiteli odstřihli i elektřinu. Chtěla jsem se odstěhovat, ale ouha, bylo mi oznámeno, že depozit je nevratný, že se musí “probydlet”, tak jsem ho probydlela! Depozit byl dvoutýdenní, já zůstala měsíc a dva týdny bez placení s tím, že zaplatím později, že zrovna nemám. Stejně později, jako pan majitel sliboval, že přiveze postel a zapojí internet! No, co nenechám ze sebe dělat krávu.

Do třetice všeho zlého. Měla jsem příležitost pracovat v české hospodě v Londýně. Parádní příklad, jak se chovají Češi k Čechům. Jak už je jasné, klientela byla zejména česká, někdy slovenská. Cizinců jste tam moc nepotkali, kdo by taky šel do komunisticky vypadající nevkusné české hospody. Chápu však, že pro osamělé truchlící našince, toužící po knedlíku a chlazené plzničce, to mělo své kouzlo.

Majitelem byl (a myslím, že stále je) bezzubý Čecháček, který si myslí, že sežral Šalamounovi, vy víte co. Věří tomu, že archeologie je věda, která se zabývá mimozemšťanama a že do svíčkové patří jahodová marmeláda. Na halušky dával vždycky feta sýr, protože brynza je moc drahá a “ty blbouni to stejnak nepoznaj!” a uzený prodával i lepkavé a prošlé. Prošlé klobásy jsme drhly kartáčkem ve snaze zakrýt ten nechutný odér, který prý stejnak přebije kremžská hořčice. Nejde o to dělat byznys poctivě, hlavní je že se na tom vydělá.

Od té doby se Čechům a české komunitě vyhýbám, netvrdím, že všichni jsou takový, ale přeci jen jsem jela do Anglie ve snaze se zdokonalit v angličtině, poznat něco nového, a ne se naučit, jak se vaří svíčková s marmeládou.

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 20.2.2018 8:25 | karma článku: 27,91 | přečteno: 1976x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10376x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7093x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:37

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik