Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsme gendrově nekorektní

V přírodě máme kočku a kocoura, psa a fenu, krávu a vola. Sakra, zase jsem gendrově nekorektní, vytvořme si třeba krávola - gendrové neutrum. Tihle “krávolové” se prý necítí dobře ve společnosti, která nenazývá věci pravými jmény.

“Dámy a pánové”, je prý sice zdvořilé, ale zastaralé a včerejší oslovení. V Londýně se proto rozhodli jít s dobou a napravit tento zločin. Nyní už gendrově korektně slýcháváme “Hello everyone - Dobrý den všichni!”. Mluvčí Transport for London uvedl, že tím je zachována rozmanitost Londýna a všichni se tak cítí vítáni. Já bych se teda cítila vítanější, kdyby mi říkali hezky česky “Slečno Burgerová, je na čase vystoupit! Přejeme hezký a úspěšný den!” a k tomu bych dostala babišovskou koblihu a kafe, ale tak mě se na názor nikdo neptal.

wc

Britští uživatelé facebooku si mohou vybrat ze 71 různých pohlaví (jen tak pro zajímavost mezi ně spadá třeba "two spirits" - dvě duše, "pandenger" - všepohlavní atd., celý přehled tady). Gender je údajně sociální pohlaví, který nemá s tím biologickým nic společného. O to více tedy nechápu, proč bychom měli v Londýně mít více gendrově neutrálních toalet. Biologicky můžu stále být pouze muž nebo žena, holka nebo kluk. Starosta Londýna, ale řekl, že je potřebujeme. Já je teda asi nepotřebuju. Pro mě za mě, když mně se chce čůrat, a to v případě veřejných záchůdků musí být opravdu potřeba nutná neřku-li akutní. Taková zoufalá situace, kdy už nepomůže ani překřížení nohou, rozepnutý pásek u džínů, ani knoflík pod páskem. Pak už jde stranou, jestli na dveřích toalety bude prsatá tlustá ženská, nebo pán v obleku s knírkem, značka WC, toalety nebo nakreslená kráva, prostě když musíš, tak musíš. To jsem ale já, Češka z Východní Evropy, jak tu rádi říkají.

Angličan se nejdříve podívá na symbol na dveřích, pak se rozčílí, že ta značka nezahrnuje jeho rozpoložení, chcete-li gendrové umístění, zavolá na příslušný úřad a bude si stěžovat, poskytne rozhovor do novin, slavnostně otevřete gendrově neutrální záchodky a pak se konečně půjde, za hlasitého potlesku přítomných čumilů, turistů a novinářů, vyčůrat.

Na univerzitě Cardiff došli ještě trochu dál, přece jen Velšané jsou koumáci a vytvořili alternativy k gendrově nekorektním slovům.

Studenti této univerzity již nesmí používat gentlemanskou dohodu, nýbrž nepsanou dohodu. Nabízí se říct, že nepsaná dohoda sice být může, ale už nikdo neříká, že bude taky gentlemanská, ale co, čeština je asi moc květnatá. Žena v domácnosti (housewife) byla nahrazena slovy zákazník, nakupující nebo konzument. To mi přijde trochu nefér, vůči těm chudinkám, co zajišťují teplo rodinného krbu, ale tak všichni dobře ví, že si jen lakují nehty, chodí na masáže a samozřejmě nakupují.

Tak zatímco svět řeší Trumpa, imigrantskou krizi, islámský stát, hladomor v Africe, ebolu, aids, narůstající agresivitu Severní Koreji a Putina, Angličani při čaji o páté rozebírají neutrální toalety. Svět se zbláznil.

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 19.12.2017 9:46 | karma článku: 36,62 | přečteno: 2206x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10375x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7092x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

A kdy bude miminko?

Věta, kterou by měli zakázat a každého, kdo se jí odváží vyslovit, bych poslala se bosého projít po kostičkách z lega.

7.9.2021 v 10:55 | Karma: 33,73 | Přečteno: 2444x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Maso je vražda aneb veganské šílenství

Kde jsou ty doby, kdy vegani žrali bílou tofu sádru a po nocích se snažili rozžvejkat sójové kostky, které měli k obědu.

17.8.2021 v 10:37 | Karma: 39,61 | Přečteno: 2644x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem čekala na prstýnek

Zoufalé ženy dělají zoufalé věci aneb když se romantický akt promění v honbu za diamantem. Žádost o ruku jsem očekávala po dvou měsících randění, po 7 letech prsteníček stále zel prázdnotou.

10.8.2021 v 9:00 | Karma: 43,85 | Přečteno: 13590x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Anglické krasavice

Říká se, že krása anglických žen a jejich kuchařské umění vyhnaly Angličany na moře a udělaly z Anglie námořní velmoc. Jak je to doopravdy?

25.3.2020 v 9:00 | Karma: 36,55 | Přečteno: 3707x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Český bratr tě slyší

Co všechno se dozvíte, když si Češi myslí, že jim nikdo nerozumí aneb poslouchat cizí rozhovory se (ne)vyplácí.

17.3.2020 v 9:28 | Karma: 36,72 | Přečteno: 2993x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Koronavirus v Anglii aneb hysterie prodává

Když Británii po letech přestal děsit Brexit, bylo nutné objevit nového nepřítele. Jak se šílí kvůli koronaviru v Anglii?

11.3.2020 v 9:00 | Karma: 43,48 | Přečteno: 12942x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Londotřesky

aneb když si naplánujete romantický víkend, za který by se nemusel stydět nejeden režisér hollywoodských slaďáků a vznikne Troškova komedie.

10.3.2020 v 9:01 | Karma: 37,63 | Přečteno: 2753x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Život se skrblíkem

Říká se, kdo šetří, má za tři. V Londýně bych toto přísloví přetransformovala na kdo šetří, má na pivo a protože pivo já tuze ráda, šetřím kde se dá.

25.2.2020 v 9:18 | Karma: 40,44 | Přečteno: 4017x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Příhody z polské Anglie

Snažit se vyhýbat Polákům v Londýně je stejné jako doufat, že nebude v Anglii týden pršet. Možné, ale velmi nepravděpodobné.

18.2.2020 v 8:59 | Karma: 40,43 | Přečteno: 4118x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Dej to nej aneb nechtěné dárky

Rozmohl se nám tady takový nešvar, a to být originální za každou cenu. Přitom flaškou a knížkou nezarmoutíš, teda aspoň mě ne!

11.2.2020 v 9:06 | Karma: 35,61 | Přečteno: 2446x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Šťastná a veselá hysterie

aneb když se necháte zastrašit Brexitem a myslíte si, že strávíte poklidné svátky na Britských ostrovech.

20.12.2019 v 9:04 | Karma: 38,02 | Přečteno: 2857x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Nákupní šílenství

Vždycky jsem měla oko na dobré kaufy, zvlášť pak na ty pořízené z internetu putující z druhého konce světa.

18.12.2019 v 9:07 | Karma: 35,43 | Přečteno: 2458x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem se stala spisovatelkou

Pár měsíců před třicítkou mě přepadla deprese. Vdaná nejsem, děti nemám (ráda) a i můj papírovej pes má větší kariéru než já.

13.12.2019 v 9:47 | Karma: 35,31 | Přečteno: 2135x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Pod pokličkou aneb cesta do pekla anglické kuchyně

Kdybych si měla tipnout, kdo vymyslel mrazák dala bych ruku na to, že to byl Angličan. Nebyl, byl to Skot.

10.12.2019 v 9:04 | Karma: 45,52 | Přečteno: 11250x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Doba názorová

Lidstvo zažilo dobu kamennou, bronzovou, železnou a nyní jsme se ocitli v době názorové. Vypadá to, že se přes noc každý stal odborníkem na výživu, výchovu psů, plasty, udržitelnou módu, Brexit i hokejovou taktiku.

5.12.2019 v 9:00 | Karma: 34,31 | Přečteno: 2149x | Diskuse| Osobní
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik