Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč superpotraviny nejsou super?

Quinoa, matcha tea, chia seeds, tempeh, ghee, shirataki, konjac, goji…, že se snažím mluvit jinou řečí? Ne! Mluvím jen o superpotravinách. Jen při vyslovení těhlech kouzelných formulí se ozve známé ding, ding, ding

 a cena letí závratně nahoru… ale proč?!

 

Co je to vlastně superfood - superpotravina? Uměle vytvořený marketingový výraz používaný pro potraviny s benefity pro zdraví.

 

Podle té definice superpotravin, si myslím, že by teda mezi superfood mohl spadat i smažák z hranolkama a tatarkou. Vyplaví se endrofiny - hormony štěstí. Veselá mysl půl zdraví, říkavala babička. Bohužel jsem ho na seznamu zatím nenašla.

Průzkum prokázal, že 61% obyvatel Velké Británie koupilo nějakou potravinu jen proto, že byla označena jako superfood. Vždyť se vám tady vlastně snažím celou dobu říct, že angláni nejsou moc bystrý národ.

snídaně

Já jsem takový úchyl, co se týče zdravé stravy (samozřejmě jen do té doby, než narazím na vepřové koleno s křenem nebo na klobásu s hořčicí), takže jsem musela nějaké ty superpotraviny vyzkoušet.

První na řadu přišly shirataki nudle z moučky rostliny konjac. K těm, jak už víte (kdo neví tady), mám zcela osobní vztah. Stály mě nabourané auto, rvačku s Abdulem, ale taky jsem díky jejich pomoci zhubla 14 kilo za pět měsíců. Bez jejich pomoci jsem dvanáct kilo za dva měsíce nabrala zpátky. No, což dvě kilča k dobru.

Matcha tea mě lákal už delší dobu. Nakonec jsem se k němu dostala na květinových trzích v Londýně. Takovej zcvrklej mužík ve stánku ho tam prodával (už chápu proč byl zcvrklej). Vypadalo to jako žabinec, chutnalo to jako žabinec a účinky se dostavili asi stejné jako když si loknete žabince. Jen to bylo trošku dražší než žabinec. Naneštěstí na trzích neměli ani toitoiky. Hodinová cesta domů byla veselá.

Quinoa je vzácný poklad Inků. Pusťte ji i do své kuchyně! Hlásal internet. Tak jsem ji tam teda pustila. Quinoa prej obsahuje látku saponin, který v přírodě odpuzuje ptáky a hmyz. Nás a naše mravence to odpudilo taky, ani Jerry se už delší dobu neobjevil.

Po těhlech zkušenostech jsem superpotravinám dala vale. Dočetla jsem s, že jedno červené jablko obsahuje tolik antioxidantů jako 13 dávek džusu z goji. Já prozatím hlasuji pro to jablko a moje peněženka taky, samozřejmě jen do tý doby než bude zase plná. V Planet organic dostali spirulinu. To bude pošušňáníčko.

 

“Tofu je kombinace jídla a lepidla na dlaždice.”

                                                                                    Terry Pratchett

 

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 12.12.2017 8:12 | karma článku: 37,34 | přečteno: 4036x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10375x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7092x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  13:27

Teploty v Česku v nadcházejících dnech opět klesnou k nule a zejména v noci a ráno může i mrznout....

Bezvýhradně plnily jeho instrukce, uvedl znalec o ženách, které zabily vůdce sekty

24. dubna 2024  13:23

Zubařka, která společně s tělocvikářkou v důchodu Irenou Stejskalovou usmrtila vůdce kutnohorské...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik