Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Byla jednou jedna byrokracie

Bůh stvořil veterinu, aby udržovala psa zdravého a člověka na mizině. Příběh o tom, že ne každý veterinář se vás snaží oškubat a že cestování se psem zpátky na ostrovy může být problém.

Náš měsíční pobyt v Čechách skončil a bylo na čase se vrátit do upršeného Londýna. Cesta probíhala poklidně, takže jsme již po deseti hodinách dorazili do Dunkirku. Čtyři hodiny před vyplutím našeho trajektu.

,,Možná bychom mohli zkusit zjistit, zda nebude možné jet tím trajektem v deset!”, už jsem se viděla jak ve své londýnské posteli popíjím plzničku, kterou jsme si dovezli z Čech a kterou si tak zasloužím po čtrnáctiset odřízených kilometrech. Stačilo jen projet kontrolou. Formalita, myslela jsem si.

Prošedivělému Francouzovi za okýnkem podám naše pasy a také ten Montyho. Bedlivě ho studuje a nakonec nám sdělí, že nesplňujeme podmínky pro vjezd do přístavu. Je ve mě malá dušička.

‚‚Proč?”

‚‚Odčervení není starší 24 hodin!” a ukazuje na slovo 3tbl. Myslí si, že je to 3.Septembera.

Snažím se mu vysvětlit, že datum je tam páteční a je nad tím slovem 3tbl a dnes je pondělí a to, co on si myslí, že je 3.Septembera je ve skutečně slovo 3tbl (tabletky). Naneštěstí je zrovna 4.9, takže se domnívá, že jsme psovi dali léky méně než 24 hodin před cestou. A protože tenhle francouz rozumí anglicky asi jako já čínsky, furt mele svou. Běž si dát víno a žabí stehýnka frantíku a pošli sem někoho kdo umí aspoň číst. Mám chuť na něj začít ječet. Posílá nás na recepci s tím, že tam nám poradí, co máme dělat. Bezmoc.

nenechávejte mě tady!

Na recepci mladá francouzka volá veterináři, který se ani neobtěžuje sejít a mluvit s námi osobně, i přesto, že sedí ve vedlejší budově. Ukazuji recepční prázdné obaly od odčervovacích prášků (nevím proč jsem si je schovala) a taky se jí snažím vysvětlit, že je to jen nedorozumění a pokud se podívá do pasu je tam vše v pořádku. Nevnímá. Je nám sděleno, že máme dvě možnosti - dát Montymu nové odčervovací tabletky a počkat v přístavu 24 hodin, než se vydáme na cestu anebo získat potvrzení od našeho veterináře, že Monty skutečně dostal odčervení. Bezmoc.

Volám mámě a zjišťuji, co se dá dělat. Náš veterinář měl ordinační hodiny pouze do osmy. Je už skoro devět. Telefon nezvedá, ale naštěstí po čase odpovídá na zprávu a vzápětí téměř okamžitě posílá na emailovou adresu přístaviště potvrzení o tom, že Montymu odčervení skutečně podal. Stále věřím, že stihneme náš půlnoční trajekt.

‚‚Chybí razítko!”, sděluje nám francouzka za přepážkou. Volám mámě. Máma volá panu doktorovi. Ten se bohužel omlouvá, razítko je v ordinaci, on je doma. Posílá vysokoškolský diplom v domnění, že zdravý selský rozum zvítězí.

‚‚Musí tam být rrrrazítko a vyplněný tento forrrrmulář”, opakuje znovu ta čůza za přepážkou a dává nám formulář, o kterým předtím nepadla ani zmínka. Selský rozum nezvítězil. Byrokracie versus rozum 1:0.

Následuje takřka nekonečný kolotoč telefonátů. Já-máma, máma-veterinář, máma-já, máma-veterinář. Jsem smířená s faktem, že v přístavu přenocujeme a počkáme do rána, kdy bude možné dodat vše i s razítkem. Bezmoc. Jsem unavená, vyčerpaná a nemám sílu se dál stresovat. Pan veterinář se ale nabídne, že zajede do ordinace, kde se setká s mamkou a o půlnoci společnými silami se mnou na drátě, vyplňujeme formulář, který máma nakonec ofotí, pošle mi ho a já ho pošlu na adresu přístaviště.

Když mi ta čůza na recepci oznámí, že vyplněný formulář musí přijít z emailové adresy pana doktora a ne z té mojí, mám chuť rozbít sklo, které nás odděluje a jednu jí vrazit. Možná se to dá vyčíst z mého výrazu, takže nakonec vše vytiskne, doplního razítkem a my úplně zničení, ale šťastný, vyplouváme ve čtyři hodiny ráno směr Dover - Anglie.

Nejvtipnější na celé té historce je to, že za celou dobu Montyho nikdo neviděl. Nikdo se neobtěžoval vůbec jít a zkontrolovat, jestli převážíme gorilu, dinosaura nebo psa, ale hlavně, že měl v pořádku papíry. Navíc když jsme jeli na opačnou stranu, nikoho nezajímali ani ty papíry. Do Evropy se dá vyvézt cokoliv, ale obráceně, to dá zabrat.

Tímto článkem bych chtěla velmi poděkovat MvDr. Petru Prokešovi za skvělou péči a profesionální přístup, který přesahuje hranice jeho povinností.

Autor: Kristýna Burgerová | úterý 14.11.2017 9:52 | karma článku: 35,74 | přečteno: 3246x
  • Další články autora

Kristýna Burgerová

Tak jsem se dočkala!

Dostat TEN prstýnek po osmi letech vztahu je jako dostat k osmnáctým narozeninám vysněnou barbínu s ohýbacími koleny.

21.12.2021 v 9:00 | Karma: 32,00 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Jak jsem zatoužila podnikat - zase

Po obhlédnutí pracovního trhu, mě začaly opět jímat podnikatelské choutky. Přemýšlím, že možná než hledat si práci, by bylo lepší obnovit nějaký ten byznys.

27.10.2021 v 9:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Móderní firemní kultůra

Už dorazila i do Čech. Po dvou měsících zabydlování se v Praze a obhlížení terénu = pospávání na gauči u Netflixu, jsem si řekla, že by bylo celkem fajn si najít práci.

20.10.2021 v 9:00 | Karma: 37,00 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

To by se v Česku nestalo!

Myslela jsem si, že neexistuje nic horšího než anglická byrokracie. Myslela jsem si to pouze do té doby, než jsem se přestěhovala zpátky do Čech.

13.10.2021 v 9:00 | Karma: 44,31 | Přečteno: 10376x | Diskuse| Osobní

Kristýna Burgerová

Kdo z koho aneb návrat do rodné vlasti

Pětkrát za den mě někdo seřve a dvakrát šlápnu do psího výkalu. Návrat do Čech po 8 letech. Vždyť se toho zase tolik změnit nemohlo nebo ano?

8.10.2021 v 9:00 | Karma: 42,39 | Přečteno: 7093x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud potvrdil devět let vězení muži ze Šumperska za dlouhodobé týrání družky

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  10:13

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Za upálení družky dostal muž sedmnáct let. Nepamatuji si, co se stalo, hájil se

25. dubna 2024  9:45,  aktualizováno  10:10

Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...

Automotodrom chce peníze za neodjetý ročník MotoGP, u soudu žádá 27 milionů

25. dubna 2024  10:07

Brněnský Automotodrom si chce pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požaduje za pronájem...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  9:48

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5257x
Autorka knihy Holka od Big Benu. Toho času kopající se do zadku na mateřské dovolené, kde v přímém přenosu vzniká druhá kniha Matka z Dejvic, která by měla vyjít v následujícím roce. 

 

Vzhledem k nénaročnému životu prvomatky  se může stát, že se její vydání posune na rok 2038.

 

 

 

Seznam rubrik